Taakomschrijving bestuur

 

2024-groepsfoto-bestuur-mvdw

 

Korte omschrijving van de taken van de verschillende bestuursleden

 

Voorzitter

  • Leidt de vergaderingen van het bestuur en de Algemene Ledenvergadering
  • Is bij elke officiële vertegenwoordiging van de vereniging de woordvoerder van het bestuur
  • Houdt toezicht op de taken van beheer, die aan de andere bestuursleden zijn toegewezen
  • Is verantwoordelijk voor de strategie en het beleid van de vereniging
  • Is binnen het bestuur het aanspreekpunt voor de commissie ElfstedenRoeiMarathon

 

Penningmeester

  • Is verantwoordelijk voor het beheer van de gelden van de vereniging en houdt toezicht op de gelden van de commissies
  • Verzendt de nota’s en int de aan de vereniging toekomende gelde
  • Doet alle goedgekeurde uitgaven
  • Brengt in het najaar verslag uit in de Algemene Ledenvergadering van de financiële toestand
  • Presenteert in het voorjaar in de Algemene Ledenvergadering de begroting
  • Zorgt ervoor dat de eigendommen van de vereniging naar behoren zijn verzekerd
  • Vraagt subsidies aan en stelt overeenkomsten op
  • Is binnen het bestuur aanspreekpunt voor de barcommissie en de penningmeester van de commissie ElfstedenRoeiMarathon

 

Secretaris

  • Is verantwoordelijk voor alle uitgaande stukken
  • Behandelt de binnengekomen stukken
  • Beheert het archief
  • Zorgt voor het samenstellen van het jaarverslag
  • Zorgt voor het bijeenroepen van de vergaderingen en de samenstelling van de agenda
  • Zorgt voor de verslaglegging van de vergaderingen
  • Zorgt voor de informatie naar de leden
  • Is binnen het bestuur het aanspreekpunt voor de ledenadministratie en webredactie

 

Commissaris Accommodatie & Materiaal (*)

  • Is verantwoordelijk voor het onderhoud van de vloot en de accommodatie
  • Stelt het botenplan op en schaft na goedkeuring boten aan
  • Organiseert de halfjaarlijkse klussendagen
  • Is binnen het bestuur het aanspreekpunt voor de materiaalcommissie, de commissie verhuur en de commissie gebouw & terrein

 

Commissaris Opleiding

  • Is verantwoordelijk voor het organiseren van de opleidingen en de examens voor leden >.. jaar
  • Zorgt voor een eenduidige instructie door de instructeurs en de hulp instructeurs
  • Organiseert halfjaarlijks een Open Dag
  • Is voorzitter van de instructiecommissie
  • Is binnen het bestuur het aanspreekpunt voor de examinatoren

 

Commissaris Roeien

  • Is verantwoordelijk voor het organiseren van de opleidingen en de examens voor de jeugd- en studentenleden
  • Is verantwoordelijk voor de organisatie rond het jeugd wedstrijdroeien
  • Is verantwoordelijk voor het afschrijven van boten
  • Zorgt voor een correcte inschrijving bij de wedstrijden
  • Organiseert de jaarlijkse jeugdwedstrijd “Rondje Froskepolle”
  • Is binnen het bestuur het aanspreekpunt voor de toercommissie, de jeugdcommissie en de studentencommissie

 

(*) NIEUWE VACATURES  per 14 november 2024

Met ingang van de eerstvolgende bestuurswisseling in de Algemene Vergadering van 14 november 2024 wordt de functie commissaris accomodatie en materiaal gesplitst in een bestuurslid vloot en een bestuurslid gebouw

Daarvoor zoekt de Algemene Vergadering van de vereniging  twee nieuwe bestuursleden ter opvolging van de aftredende commisaris accomodatie en materiaal:

Bestuurslid vloot

Het bestuurslid vloot doet voorstellen om onze vloot up to date te houden. Dat betekent voorstellen doen voor vernieuwing en (groot) onderhoud van boten. Daarbij wordt het bestuurslid vloot ondersteund door de commissie botenplan en de materiaalcie.

Daarbij gaat het om de volgende taken:
• Reparaties en klein onderhoud (inclusief inkoop materiaal)
• Schadeafhandeling
• Aanschaf nieuwe boten en uitbesteden groot onderhoud
• Periodiek opstellen botenplan
• Periodiek overzicht botengebruik
• Beslissen over toestemming/toewijzing
• Indeling loods

 

Bestuurslid Gebouw


Het bestuurslid gebouw zorgt dat noodzakelijk onderhoud en vernieuwing aan gebouw en directe omgeving (vlot!) wordt uitgevoerd. De uitvoering gebeurt enerzijds door de materiaalcommissie en individuele leden. Anderzijds worden waar nodig professionele bedrijven ingeschakeld (schoonhouden; onkruidbestrijding)

Taken:
• Uitvoering plan verduurzaming gebouw
• Onderhoud gebouw
• Onderhoud omgeving
• Coördinatie klussendagen
• Coördinatie uit/inruimen loods ERM
• Onderhoud vlot
• Veiligheid (brandblussers, sloten)
• Lockers
• Bijhouden energieverbruik

Voor nadere info: Jaap ten Kate (06-47155317) of Ernst Janssen (06-15479299)

 

LRV WETTERWILLE

Avondsterweg 13

8938 AK Leeuwarden

Bank: NL88 INGB 0000 8502 90

MAIL ONS

Voor algemene informatie: taairaterces.[antispam].@lrvwetterwille.nl

Voor content voor de website: eitcaderbew.[antispam].@lrvwetterwille.nl